Waarom wil een bezoeker chatten?

Je ziet steeds vaker een chatfunctie op websites verschijnen. Ik maak hier de laatste tijd regelmatig gebruik van. Misschien denk jij er ook over om een chatfunctie te plaatsen. Hieronder de redenen waarom bezoekers willen chatten.

 

Laagdrempelige manier van contact

De bezoeker hoeft geen naam in te vullen, kan anoniem zijn of haar vraag stellen. Het is belangrijk om de chat zo in te richten dat het zoveel mogelijk voordelen voor de bezoeker heeft.

 

Bezoeker kan iets niet vinden

Jouw website is nooit perfect en helemaal overzichtelijk. Dus in plaats van weg te gaan als een bezoekers iets niet kan vinden, kan hij of zij nu de vraag in de chat stellen.

 

Bezoeker zoekt bevestiging/vertrouwen

Bezoekers willen vaak checken of iets klopt, krijgen ze het product echt op tijd binnen, heeft een product een bepaalde functie? Hoe zit het met de verzendkosten of garantie. Juist door via de chat extra vragen te beantwoorden, kun je de bezoekers over de streep trekken om een bestelling te doen.

 

Snel een oplossing

Deze tijd is er eentje van snel en makkelijk. Dus in plaats van zelf alles op google uit te zoeken en te vergelijken, zoeken bezoekers snel hulp. Zorg dus als je een chatfunctie hebt, dan de wachttijd beperkt is.

 

 

Voor jou is een chatfunctie ook een hele goede manier om te ontdekken wat niet duidelijk is op jouw website. Wat kunnen bezoekers niet vinden en welke vragen hebben ze. Op deze manier kun je jouw website verbeteren.

 

Let bij het plaatsen van de chatfunctie op:

De plaats op de websiteChatfunctie op wordpress website chatvenster

Meestal zit de chatfunctie rechtsonder. Het is dus slim om dit ze te houden, op deze manier hoeven bezoekers niet te zoeken.

 

Een pop-up venster?

Soms vinden bezoekers dit irritant en soms komt het venster op het juiste moment.

Bepaal dus ook of het popup venster gelijk bij openen van de website tevoorschijn komt of als bezoekers al even op de website zijn.

Toon van aanspreken?

Hoe spreek je jouw bezoeker aan, zorg dat iedereen dezelfde toon gebruikt en blijf te allen tijde vriendelijk.

 

Binnenkort ga ik verschillende chatmogelijkheden voor op jouw wordpress website bespreken. Wil je op de hoogte blijven, meld je aan voor de nieuwsbrief.

 

 

 

Geplaatst in Tips en Trucs en getagd met , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *