Vijf belangrijke vragen over jouw doelgroep

Wil jij jouw product verkopen zul je eerst stil moeten staan bij een aantal vragen over je doelgroep. Hieronder de belangrijkste vragen die je moet stellen over jouw doelgroep:

1. Wie is jouw doelgroepwinkelwagentje

De eerste vraag is natuurlijk wie is jouw doelgroep. Omschrijf je doelgroep zo specifiek mogelijk, kies voor een duidelijke, afgebakende groep. Hoe breder, hoe minder mensen zich aangesproken voelen.

2. Welk probleem heeft jouw doelgroep?

Mensen zijn eerder bereid om te betalen om hun probleem op te lossen dan om meer plezier te verkrijgen. Het is dus essentieel dat jij weet welk probleem jouw doelgroep heeft waar jij ze mee kunt helpen.

3. Waarom koopt men jouw product?

Wat zijn de (belangrijkste redenen) waarom jouw klanten jouw product kopen. Of bij een nieuw product; waarom zouden potentiële klanten jouw product moeten kopen?

4. Waar bevindt jouw doelgroep zich?

Zit jouw doelgroep veel op internet of offline? Waar op internet, welke platformen gebruiken ze, waar zoeken ze naar? Wat doen ze verder in hun vrije tijd? Waar houden ze van en ga zo maar door. Hoe beter je weet waar je doelgroep zich bevindt, hoe beter jij ze kunt bereiken.

5. Welke waarde heeft jouw product, voor je doelgroep?

Jouw product dient precies aan te sluiten bij wat jouw doelgroep wil. Denk na over welke waarde jouw product heeft. Hoe tevreden ben je over jouw product, geef dit eens een cijfer. Geef je jouw product minder dan een 9, verbeter het dan. Want als je zelf niet helemaal tevreden bent, zal het lastiger zijn om het te verkopen.

 

In de e-cursus Leer online coachen voor professionals starten we bij het begin. Jouw product en jouw doelgroep. Pas als de basis op orde is, kun je succesvol gaan verkopen.

Meer weten over doelgroep bepalen? Doe mee met de e-cursus Leer online coachen!

Eerst kennismaken?

gratis-webinar

 

 

Geplaatst in 04 VIA, Blog, Online coachen en getagd met , , , , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *